تحصیل در مجارستان

تنها نماینده رسمی خاورمیانه دانشگاه پچ مجارستان

دانشگاه گریگور تی پوپا

دانشگاه پزشکی و داروسازی گریگور تی پوپا شهر یاش رومانی

دانشگاه پزشکی و داروسازی گریگور تی پوپا (به رومانیایی: Universitatea de Medicină și Farmacie Grigore T. Popa، یا UMF Iași) یک دانشگاه پزشکی دولتی است که در شهر یاش رومانی واقع شده است. این دانشگاه که به افتخار دانشمند Grigore T. Popa نامگذاری شده است و توسط وزارت آموزش رومانی به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی و آموزشی پیشرفته طبقه بندی شده است.

تاریخچه

رومانی دارای پیشینه قدیمی و تاریخی در زمینه پزشکی است و سیستم درمان و مراقبت بهداشتی رومانیایی از قرن 18 وجود داشته است. در 30 نوامبر 1859، دانشکده جراحی یاش در ساختمان Academia Mihăileană افتتاح شد. این دانشکده توسط Nicolae Negură تأسیس شد و اولین دانشکده پزشکی زبان رومانیایی در رومانی بود.

دانشگاه پزشکی و داروسازی یاش، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های آموزشی در رومانی، در 30 سپتامبر 1879 در ابتدا به‌عنوان دانشکده پزشکی، که در دانشگاه یاش گنجانده شده، تأسیس شد. در سال 1948، دانشکده پزشکی با دانشکده داروسازی و دانشکده دندانپزشکی مجموعه انستیتوی پزشکی و داروسازی را تشکیل دادند که این مجموعه در سال 1991 به دانشگاه تغییر وضعیت داد و به نام دانشمند مشهور آناتومی عملکردی، گریگور تی پوپا شناخته شد و سپس تنها دانشکده مهندسی زیستی پزشکی در رومانی در این دانشگاه افتتاح شد.

Grigore

اهداف دانشگاه گریگور تی پوپا

دانشگاه گریگور تی پوپا پرورش دانش‌آموختگان و متخصصان پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، مهندسی زیستی و مراقبت‌های بهداشتی، و همچنین  ترویج ارزش‌های علوم زیست‌پزشکی در اروپا و جهان را وظیفه اساسی خود می داند.

همچنین بهبود عملکرد نظام بهداشت عمومی، ترویج تفکر آزاد آکادمیک و اخلاق پزشکی با به رسمیت شناختن حقوق و آزادی‌های اساسی انسان از اهداف اصلی این دانشگاه می باشد.

ماموریت های دانشگاه:

  • آموزش متخصصین مجرب
  • به روز رسانی و بهبود مستمر آموزش های تخصصی
  • مدیریت و بهبود کیفیت خدمات آموزشی ارائه شده توسط دانشگاه.
  • فراهم کردن بستر فعالیت های پژوهشی
  • ترویج روابط و همکاری های بین المللی در محیط های آموزش پزشکی اروپا
  • ترویج اخلاق پزشکی، دفاع از ارزش های دموکراتیک، احترام به حقوق و آزادی های اساسی انسان ها

 دانشکده های دانشگاه گریگور تی پوپا شهر یاش

دانشگاه گریگور تی پوپا شهر یاش شامل چهار دانشکده می باشد:

  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده مهندسی زیست پزشکی

علاوه بر این، هشت کالج پرستاری عمومی، تکنیک دندانپزشکی، دستیاری دندانپزشکی، شنوایی سنجی، بالنئوتراپی و توانبخشی، پزشکی زیبایی، بهداشت و سلامت عمومی و تکنیک دارویی در این دانشگاه وجود دارد و این کالج ها دوره های سه ساله برگزار می کنند. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود ملزم به قبولی در آزمون برای گرفتن مجوز هستند.

Iaşi_,_University_of_Medicine_and_Pharmacy_,_Faculty_of_Pharmacy1

دانشکده داروسازی

Grigore دانشکده پزشکی Grigore تحصیل رشته پزشکی دانشگاه گریگور تی پوپا
تحصیل تحصیل رشته دندان پزشکی دانشگاه گریگور تی پوپا تحصیل تحصیل رشته دندان پزشکی دانشگاه گریگور تی پوپا

اپلای و تحصیل در دانشگاه گریگور تی پوپا شهر یاش

سه سال اول رشته پزشکی در این دانشگاه با تمرکز بر دروس علوم پایه و پیش بالینی است که شامل موضوعات اساسی مانند آناتومی، فیزیولوژی، بافت شناسی، میکروبیولوژی، فارماکولوژی، بیوشیمی و بیوفیزیک می شود.

سه سال بعدی بالینی و کلینیکال است که بر جراحی و پزشکی پیشگیرانه تمرکز می کند و بر کار عملی و ویزیت بیماران در بیمارستان ها و کلینیک ها استوار است.

پذیرش و شرایط ورود

برای پذیرش در این دانشگاه به قبولی در آزمون ورودی نیازی نیست و اپلای نیز نیازی به پرداخت اپلیکیشن فی ندارد و پروسه پذیرش بر اساس نمرات مدرسه و دستاوردهای شخصی است.

مهلت اپلای از فوریه تا مه و همچنین از 1 جولای تا 15 جولای می باشد.

رشته زبان ارائه شده مدت تحصیل شهریه سالانه
پزشکی انگلیسی 6 سال 7500 یورو
پزشکی فرانسوی 6 سال 7500 یورو
دندانپزشکی انگلیسی 6 سال 7500 یورو
دندانپزشکی فرانسوی 6 سال 7500 یورو
داروسازی انگلیسی 5 سال 7500 یورو
فیزیوتراپی انگلیسی 3 سال 3000 یورو

خوابگاه های دانشجویی در دسترس هستند ولی دانشجویان رومانیایی در اولویت اند. هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه از 260 یورو تا 360 یورو در ماه، و هزینه های زندگی در شهر یاش به طور متوسط ​​450 یورو در ماه است. شهر یاش رومانی با داشتن مکان های زیادی مانند موزه ها، گالری ها، پارک ها، باغ های گیاه شناسی، مراکز خرید، تئاترها و اپرا فرصت فعالیت های غیردرسی را نیز برای شما فراهم می کند.

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن