تحصیل در مجارستان

تنها نماینده رسمی خاورمیانه دانشگاه پچ مجارستان

برای مهاجرت تحصیلی امسال اقدام کنم یا سال بعد؟

تحصیل در خارج از ایران: امسال یا سال بعد؟

  • زبانم خوب نیست صبر می کنم زبانم رو تقویت کنم سال دیگه اقدام کنم!
  • دانشگاه‌های زیادی زمان درخواست پذیرششون تموم شده صبر می کنم سال آینده اقدام می کنم !

این ها جملاتی هست که مشاورین ما در زمان مشاوره زیاد از مراجعین و دانشجویان می شنوند. گروه ما به شما توصیه می کند که اینکار را هرگز نکنید و اگر امسال شرایط حداقلی مهاجرت را دارید اقدام کنید. برای اثبات این موضوع چند مثال برای شما می زنیم:

مثال اول: تا قبل از سال 2019 قانونی بود به نام قانون نقل و انتقال، بدین مضمون که شما اگر 72 واحد دردانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت گذرانده باشید، می توانستین برای ادامه تحصیل رشته خود به دانشگاه های داخل ایران اقدام کنید که متاسفانه این قانون از سال 2019 برداشته شد.

مثال دوم: ارز دانشجویی دانشجویان در حال تحصیل در خارج از کشور می توانستند با ارائه مدارک تحصیلی از ارز مورد نیاز خود را با هزینه کمتر از بازار خریداری کنند.

مثال سوم: قانونی که امسال وزارت بهداشت گذاشت این بود که شما برای ادامه تحصیل در هر کشوری باید حتما قبل از اقدام کمی از زبان آن کشور را بدانید ولی قبلا اصلا به این مورد نیازی نبود. شما فقط زمانی به مدرک زبان نیاز داشتید که دانشگاه مورد نیاز برای صدور پذیرش نیاز به مدرک زبان داشته باشید.

نکته مهم و حیاتی تحصیل در مجارستان یا خارج از کشور

همه این مثال ها نشان دهنده این موضوع است که وزارت بهداشت هر سال قوانین سخت گیرانه تری برای خروج دانشجو و ارز از ایران در نظر میگیرد و اصلا معلوم نیست در سال میلادی جدید چه قوانینی برای شما تصویب کند.

پس اگر فرصت اپلای دارید این فرصت طلایی را از دست ندهید.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن