تحصیل در مجارستان

تنها نماینده رسمی خاورمیانه دانشگاه پچ مجارستان

دانشگاه زاگرب کرواسی

دانشگاه زاگرب کرواسی

دانشگاه زاگرب قدیمی ترین دانشگاه کرواسی و همچنین قدیمی ترین دانشگاه در جنوب شرق اروپا است. این دانشگاه به طور رسمی در 23 سپتامبر 1669 توسط امپراتور و پادشاه لئوپولد اول هابسبورگ تأسیس شد .وی  فرمانی را صادر کرد که وضعیت و امتیازات یک دانشگاه را به آکادمی یسوعی شهر آزاد سلطنتی زاگرب اعطا کرد. بر اساس آن سند، مطالعه فلسفه در زاگرب به عنوان نئوآکادمی Zagrabiensis جایگاه رسمی و قانونی پیدا کرد و رسماً به یک مؤسسه عمومی آموزش عالی تبدیل شد.

آکادمی بیش از یک قرن توسط یسوعیان اداره می شد، زمانی که فرمان یسوعیان توسط پاپ کلمنت چهاردهم در سال 1773 منحل شد. آکادمی در آن سال در مجموع 200 دانشجو ثبت نام کرد.

در سال 1776 امپراطور و ملکه ماریا ترزا فرمانی را صادر کردند که آکادمی سلطنتی علوم (Regia Scientiarum Academia) متشکل از سه رشته یا دانشکده – فلسفه، الهیات و حقوق را تأسیس کنند ، مطالعات سیاسی-کمترال سابق بخشی از دانشکده حقوق تازه تاسیس شد و بنابراین در آکادمی ادغام شد. هر یک از دانشکده های آکادمی سلطنتی علوم دارای چندین کرسی بود که یک یا چند دوره را تدریس می کردند.

آکادمی در زاگرب تا سال 1874، علیرغم تغییرات سازمانی متعدد، مؤسسه کانونی آموزش عالی در کرواسی بود که بیشتر اعضای روشنفکر کرواسی را آموزش می داد.

اسقف Josip Juraj Strossmayer در سال 1861 به پارلمان کرواسی پیشنهاد کرد که پ قانونی برای تأسیس دانشگاه زاگرب ایجاد شود. امپراتور فرانتس ژوزف در سال 1869 در سفر خود به زاگرب فرمان تأسیس دانشگاه زاگرب را امضا کرد. پنج سال بعد، پارلمان قانون تأسیس را تصویب کرد، که توسط امپراتور در 5 ژانویه 1874 تصویب شد. در 19 اکتبر 1874 مراسمی به نام تأسیس دانشگاه مدرن زاگرب برگزار شد

دانشگاه زاگرب در حال حاضر70000 دانشجو دارد زبان تدریس در این دانشگاه ها به زبان انگلیسی و زبان های دیگر می باشد .

معرفی دانشکده داروسازی دانشگاه زاگرب

دانشکده داروسازی و بیوشیمی دانشگاه زاگرب تنها دانشکده و موسسه علمی پیشرو در جمهوری کرواسی است که به آموزش متخصصان داروسازی و بیوشیمی پزشکی (کارشناس ارشد داروسازی و کارشناسی ارشد بیوشیمی پزشکی و پزشکی آزمایشگاهی) اختصاص دارد.

دانشکده

کادر آموزشی دانشکده متشکل از 36 استاد، 18 استادیار و 28 دستیار / تازه کار علمی است که در قالب 18 طرح پژوهشی به تدریس و پژوهش علمی مشغول هستند. فعالیت‌های آموزشی در 15 بخش و دو مرکز انجام می‌شود که در مساحتی به وسعت 8500 متر مربع شامل 25000 متر مربع دیگر از باغ گیاه‌شناسی دارویی \”Fran Kušan\” که در سال 1947 تأسیس شد، پخش می‌شود.

هدف اصلی دانشکده ترویج علم، ارائه آموزش های درجه یک به دانشجویان در زمینه داروسازی و بیوشیمی پزشکی و بهبود سلامت از طریق آموزش متخصصان بهداشت معاصر شاغل در سیستم مراقبت های بهداشتی، بخش بهداشت عمومی و موسسات تحقیقاتی است. .

شهریه 20000 کرون در هر سال تحصیلی (دو ترم) برای شهروندان کرواسی و 25000 کرون در هر سال تحصیلی (دو ترم) برای اتباع خارجی است. هزینه خدمات درخواست و ثبت نام 300.00 کرون  است.

دانشکده

معرفی دانشکده پزشکی دانشکده زاگرب

تاسیس دانشکده پزشکی زاگرب در سال 1917 تصئیب شد کلاس ها به طور رسمی یک سال بعد پس از سخنرانی افتتاحیه دراگو پروویچ در مورد جهت تدریس و تحقیق در آناتومی در سالن دانشگاه زاگرب آغاز شد. اولین اساتید منصوب شدند و به دنبال آن مؤسسه هایی تأسیس شدند: گروه آناتومی، مؤسسه مورفولوژی-بیولوژی، مؤسسه پزشکی-شیمی، مؤسسه فیزیولوژی، مؤسسه پاتولوژی- تشریح، گروه آسیب شناسی تجربی عمومی و فارماکولوژی و مؤسسه بهداشت عمومی. . در دوره 1920 تا 1922 اکثر بخش های بالینی نیز تأسیس شدند.

پزشکی در این دانشگا شش ساله است و تذریس به زبان انگلیسی می باشد برا یورود به ایندانشگاه باید امتحان ورودی از دروس زیست شیمی و فیزیک  داده شود ا زه رکدوم از این دروس 40 سوال پرسیده میشود که معا 120 سوال می باشد برای قبولی در آزمون، متقاضی باید حداقل به 15 سوال از هر موضوع به درستی پاسخ دهد و در مجموع 61 پاسخ صحیح داشته باشد.

در امتحان ورودی این دانشگاه نمره زبان ایلتس یا تافل الزامی می باشد . بعد از قبولی زمان ثبت نام د رماه سپتامبر خواهد بود و شهریه در صورت پرداخت یکجا 12000 یورو در سال و در صورت پرداخت در دو قسط قبل از شروع هر ترم 12200 یورو می باشد.

معرفی دانشکده دندان پزشکی دانشگاه زاگرب

دانشکده پزشکی دندان، دانشگاه زاگرب، تنها موسسه آموزش عالی مستقل در جمهوری کرواسی است که برنامه هایی را برای دندانپزشکی ارائه می دهد. تاریخچه دانشکده پزشکی دندانپزشکی، تحت نظارت دانشگاه زاگرب، شامل سه مرحله توسعه است: دوره اولیه به عنوان موسسه آموزش عالی، از 1922 تا 1948; تأسیس و تصویب دپارتمان ادنتولوژی در دانشکده پزشکی دانشگاه زاگرب از 1948 تا 1962. تأسیس وتوسعه  دانشکده پزشکی دندانپزشکی از سال 1962، در طول بیش از پنج دهه.

دکتر ادوارد رادوشویچ (1884-1938) را آغازگر دندانپزشکی مدرن در کرواسی می دانند. پس از تحصیل در وین، برای تخصص پزشکی به برلین رفت. در دانشکده پزشکی دانشگاه زاگرب، او در سال 1922 گروه ادنتولوژی را تأسیس کرد و در آنجا به عنوان مدرس شروع به کا رکرد . در سال 1933، یک دندانپزشکی در کلینیک گوش و حلق و بینی دانشکده پزشکی دانشگاه زاگرب تأسیس شد ودر سال بعد به یک بخش تبدیل شود. دپارتمان دندانپزشکی سپس در سال 1935 به کلینیک دندانپزشکی تبدیل شد، رئیس آن پروفسور ادوارد رادوشویچ، به همراه دو دستیار دیگر، که  در کلینیک گوش و حلق و بینیبا دکتر ادوارد کار می کردند . متعاقباً، کلینیک دندانپزشکی در سال 1939 مستقل شد و به بخش ادنتولوژی در دانشکده پزشکی تبدیل شد.

در سال اول اول تاسیس دانشکده داندان پزشکی 47 دانشجو داشتند تغییرات سازمانی در طول سال‌های 1958 و 1959 رخ داد. ساختمان بازسازی‌شده در Gundulićeva 5 به پنج بخش تبدیل شد: بخش جراحی دندان، بخش پروتز دندان، بخش آسیب‌شناسی دندان، بخش فک پایین و تنظیم دندان، و بخش دندانپزشکی اطفال و پیشگیری.

برا ی ورود به این دانشکده نیار به امتحان ورودی می باشد تمامی متقاضیان در آزمون ورودی کتبی شامل 40 سوال چند گزینه ای از فیزیک، شیمی و زیست شناسی شرکت خواهند کرد، یعنی در مجموع 120 سوال. متقاضیانی که مدرک لیسانس دانشگاهی منطبق با برنامه درسی پیش پزشکی را گذرانده اند ممکن است از شرکت در آزمون ورودی کتبی معاف شوند. برای ثبت نام مدرک زبان ایلتس یا تافل الزام می باشد شهریه 10000 یورو (پرداخت بهدر سال یکبار یا 10200 یورو (2 x 5100) قابل پرداخت در دو قسط، قبل از شروع هر ترم است.

دانشکده

www.noavarandanesh.com

www.europenter.ir

www.mdnd.ir

www.universityofpecs.ir

Majareestan.ir

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن