تحصیل در مجارستان

تنها نماینده رسمی خاورمیانه دانشگاه پچ مجارستان

Carol Davila University of Medicine and Pharmacy, Bucharest

دانشگاه پزشکی و داروسازی کارول داویلا، بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه پزشکی رومانی

دانشگاه پزشکی و داروسازی کارول داویلا، بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه پزشکی رومانی

دانشگاه پزشکی و داروسازی کارول داویلا به رومانیایی (Universitatea de Medicină și Farmacie Carol Davila) یا دانشگاه پزشکی و داروسازی بخارست، که معمولاً با نام اختصاری UMFCD شناخته می شود، دانشگاه علوم پزشکی دولتی در بخارست، رومانی است. این دانشگاه یکی از بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های پزشکی در رومانی است و همچنین امکانات بیش از 20 بیمارستان در سراسر بخارست را به دانشجویان خود ارائه می دهد.

دانشگاه ممتاز پزشکی و داروسازی کارول داویلا در سطح بین المللی شناخته شده می باشد و با کادر آموزشی متخصص، دوره تحصیل باکیفیتی را به دانشجویان ارائه می دهد. این دانشگاه توسط وزارت آموزش رومانی به عنوان «دانشگاه تحقیقاتی و آموزشی پیشرفته» طبقه بندی شده است. این مؤسسه که به عنوان بخشی از دانشگاه بخارست در سال 1869 ایجاد شد، یکی از معتبرترین مؤسسات در نوع خود در رومانی و اروپای شرقی محسوب می شود.

بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده بین سال‌های 2007 و 2011 توسط Scimago Lab دانشگاه پزشکی و داروسازی کارول داویلا رتبه 121 منطقه‌ای و 12 در کشور را از نظر تعداد انتشارات کسب کرد. طبق گزارش مجله بین المللی علوم پزشکی در سال 2019، این دانشگاه به همراه مؤسسه کارولینسکا، دانشگاه اراسموس و دانشگاه دکارت پاریس، به عنوان دانشگاه های پزشکی پیشرو در تغییر در اروپا انتخاب شدند. بر اساس رتبه بندی شانگهای، دانشگاه پزشکی و داروسازی کارول داویلا در میان 151 تا 200 دانشگاه برتر در حوزه علوم پزشکی با تمرکز بر پزشکی بالینی قرار دارد.

مدارک صادر شده این دانشگاه توسط اتحادیه اروپا تنظیم می شود و طبق مقررات و دستورالعمل اروپا 2005/36/CE در تمام کشورهای اتحادیه اروپا به طور خودکار به رسمیت شناخته می شود.

دانشگاه کارول داویلا دارای دو کتابخانه بزرگ است که هر دو در سال 1869 به سبک نئوکلاسیک و نئوباروک ساخته شده اند.

carol        carol

کتابخانه دانشگاه کارول داویلا

تاریخچه دانشگاه کارول داویلا

کارول داویلا پزشک مشهور و حاذق رومانیایی با تبار فرانسوی بوده است. او در رشته پزشکی در دانشگاه پاریس تحصیل کرد و در فوریه 1853 فارغ التحصیل شد. داویلا در مارس 1853 به رومانی آمده و عنوان سازمان دهنده خدمات پزشکی نظامی ارتش رومانی و سیستم بهداشت عمومی این کشور فعالیت نمود.

Carol

در سال 1857 داویلا با همکاری نیکولای کریتولسکو دانشگاه کارول داویلا را تأسیس کرد که در آن زمان با نام دانشکده ملی پزشکی و داروسازی شناخته می شد. در همان سال سنگ بنای ساختمان دانشگاه در بخارست گذاشته شد. فعالیت های کارول داویلا باعث تاسیس چندین انجمن علمی در رومانی شد: انجمن پزشکی (1857)، انجمن صلیب سرخ (1876)، و انجمن علوم طبیعی (1876). و همچنین با همکاری و مساعدت وی، دو مجله پزشکی در رومانی به چاپ رسیدند: The Medical Register (1862) and The Medical Gazette (1865).

در 12 نوامبر 1869، دانشکده پزشکی بخارست در دانشگاه بخارست تأسیس شد و اولین مدرک دکترا در سال 1873 در این دانشگاه اعطا شد.

در سال 1974 جورج امیل پالاد، که به عنوان «تاثیرگذارترین زیست‌شناس سلولی تاریخ» شناخته می‌شود و در دانشگاه کارول داویلا تحصیل کرده، جایزه نوبل در فیزیولوژی یا پزشکی برد و بعداً به عنوان استاد و رئیس گروه زیست‌شناسی و فیزیولوژی انسانی دانشگاه منصوب شد.

گروه داروسازی در سال 1889 به عنوان بخشی از دانشکده پزشکی تأسیس شد و در سال 1923 به طور رسمی مستقل شده و به دانشکده داروسازی تبدیل شد. گفته می شود نیکولای پائولسکو در سال 1921 در دانشکده داروسازی دانشگاه کارول داویلا برای اولین بار انسولین را جدا کرد که این امر در اعطای جایزه نوبل در سال 1923 در فیزیولوژی یا پزشکی بحث برانگیز شد.

در سال 1948، دانشکده های پزشکی و داروسازی از دانشگاه بخارست جدا شدند و به عنوان موسسه پزشکی و داروسازی ادغام شدند. در همان سال، انستیتوی دندانپزشکی بالینی تحصیلات تکمیلی به عنوان دانشکده دندانپزشکی، در انستیتوی پزشکی و داروسازی ادغام شد.

در سال 1991، موسسه پزشکی و داروسازی به دانشگاه پزشکی و داروسازی کارول داویلا تغییر نام داد.

دانشکده های دانشگاه کارول داویلا

·         دانشکده پزشکی

·         دانشکده داروسازی

·         دانشکده دندانپزشکی

·         دانشکده مامایی و پرستاری

·        Faculty of Medicine

·        Faculty of Pharmacy

·        Faculty of Dentistry

·        Faculty of Midwifery and Nursing

دانشکده پزشکی دانشگاه کارول داویلا

دانشکده پزشکی دانشگاه کارول داویلا در 12 اکتبر 1903 افتتاح شد. افتتاح ساختمان دانشکده رویداد مهمی در پیشرفت آموزش پزشکی در بخارست است. ساختمان جدید بهبود زیادی در عملکرد آزمایشگاه ها، سازماندهی کارهای بالینی و در فعالیت های آموزشی به ارمغان آورد. در ساختمان دانشکده پزشکی یک مرکز ورزشی کامل وجود دارد که شامل یک استخر سرپوشیده، زمین بسکتبال، والیبال و هندبال می باشد.

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه کارول داویلا

این دانشکده سه رشته دندانپزشکی، تکنیک دندانپزشکی و پرستاری دندانپزشکی را ارائه می دهد که طول تحصیل رشته دندانپزشکی 6 سال به زبان رومانیایی، تکنیک دندانپزشکی 3 سال و پرستاری دندانپزشکی 3 سال می باشد.

Carol

دانشکده داروسازی دانشگاه کارول داویلا

با اعمال اصلاحات اساسی در آموزش داروسازی در سال 1990، دانشکده داروسازی بخارست به عنوان اولین دانشکده در رومانی در سال 1993 آزمون دستیاری برگزار کرد و متخصصان در رشته های داروسازی عمومی، داروسازی بالینی، آزمایشگاه داروسازی، صنایع دارویی و آرایشی به تحصیل پرداختند. در حال حاضر این دانشکده تحصیل داروسازی را در مقاطع دکتری و فوق دکتری ادامه می دهد و رشته های جدیدی از جمله انفورماتیک، پروپدئوتیک، داروسازی، بیوداروسازی، داروسازی بالینی، آسیب شناسی و فوریت های پزشکی، ریاضیات، آمار زیستی، شیمی تحلیلی و روش های تجزیه و تحلیل فیزیکی و شیمیایی، فارماکوژنزی، فیتوشیمی، گیاه درمانی، مدیریت و بازاریابی دارویی، صنعت دارو و بیوتکنولوژی های دارویی را در برنامه تحصیلی خود گنجانده است.

دانشکده مامایی و پرستاری دانشگاه کارول داویلا  

این دانشکده 4 رشته اصلی را ارائه می دهد: مامایی (4 سال)، پرستاری عمومی (4 سال)، فیزیوتراپی و توانبخشی (3 سال) و تکنیک های دندانپزشکی (3 سال).

5 رشته دیگر به طور موقت ارائه می شوند: کمک داروسازی، کمک دندانپزشکی، شنوایی سنجی و پروتز شنوایی، آزمایشگاه بالینی، رادیولوژی و تصویربرداری (همه به مدت 3 سال).

فارغ التحصیلان دانشکده مامایی و تخصص های کمک مراقبت های بهداشتی پس از گذراندن تمام دوره های خود و قبولی در آزمون، مدرک لیسانس دریافت می کنند.

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن