تحصیل در مجارستان

تنها نماینده رسمی خاورمیانه دانشگاه پچ مجارستان

دانشگاه ویکتور بابز

دانشگاه پزشکی و داروسازی ویکتور بابز شهر تیمیشوارا

دانشگاه پزشکی و داروسازی ویکتور بابز شهر تیمیشوارا

دانشگاه پزشکی و داروسازی ویکتور بابز (رومانیایی: Universitatea de Medicină și Farmacie Victor Babeș؛ به اختصار UMFT) یک دانشگاه دولتی در شهر تیمیشوارا است. این دانشگاه در 30 دسامبر 1944 با فرمان پادشاه وقت رومانی، مایکل اول تأسیس شد.

دانشگاه ویکتور بابز رومانی شامل دو دانشکده پزشکی و دندانپزشکی است و در سال 2011، به عنوان یک دانشگاه آموزشی و تحقیقاتی توسط وزارت آموزش رومانی طبقه بندی شد. این دانشگاه به افتخار ویکتور بابز (1854-1926)، نویسنده اولین رساله باکتری شناسی در جهان و بنیانگذار مکتب میکروبیولوژی رومانیایی نامگذاری شده است.

تاریخچه دانشگاه ویکتور بابز

دانشگاه پزشکی و داروسازی ویکتور بابز با امضای فرمان پادشاه مایکل اول در 15 جولای 1944 تأسیس شد. این دانشگاه در ابتدا به عنوان بخشی از دانشگاه وسترن (Western University) آغاز به فعالیت کرد. با انجام اصلاحاتی در قوانین دانشگاه وسترن، «دانشکده پزشکی» به منظور برآورده کردن نیاز آکادمیک به تحصیلات پزشکی و بهداشت در کشور به طور مستقل تاسیس شد. دانشکده پزشکی تیمیشوارا در 15 ژوئیه 1945 در ابتدا با ارائه برنامه تحصیلی دو ساله افتتاح شد.

در اکتبر سال 1945 با انتقال دانشکده به ساختمان «باناتیا»، مسیر توسعه آموزش پزشکی در رومانی هموارتر شد و آموزش بالینی ابتدا در چهار بیمارستان آغاز شد. امروزه آموزش بالینی پزشکی دانشگاه ویکتور بابز در بیش از بیست و پنج بیمارستان آموزشی صورت می گیرد.

ساختمان ساختمان باناتیا، محل فعلی دانشگاه ویکتور بابز رومانی

بین سال های 1948 تا 1990 دانشگاه به نام «انستیتوی پزشکی» شناخته می شد و شامل سه دانشکده پزشکی عمومی، اطفال و بهداشت بود.

بعد از سال 1990، دانشگاه به «دانشگاه پزشکی و داروسازی» تغییر نام داد و از سال 2001 این دانشگاه با افتخار به نام دانشمند معروف، دکتر ویکتور بابز شناخته می شود.

2.

دانشکده ها

دانشگاه پزشکی و داروسازی ویکتور بابز شهر تیمیشوارا دارای سه دانشکده است که هرکدام نیز دارای چند گروه هستند.

  • دانشکده پزشکی

رشته ها: پزشکی، پرستاری، بالنئو فیزیوکینتوتراپی و بهبودی، رادیولوژی و تصویربرداری، تغذیه و رژیم غذایی

  • دانشکده دندانپزشکی

رشته ها: دندانپزشکی، تکنیکسین دندانپزشکی، دستیاری دندانپزشکی)،

  • دانشکده داروسازی

رشته ها: داروسازی، دستیاری داروسازی

امکانات دانشگاه دانشگاه ویکتور بابز

دانشگاه پزشکی و داروسازی ویکتور بابز شهر تیمیشوارا دارای چندین خوابگاه دانشجویی است که محل اقامت همه دانشجویان را فراهم می کند و دانشجویان سال اول نیازی نیست برای محل اقامتشان نگران باشند. حدود 2500 دانشجو در هفت خوابگاه دانشگاه اقامت دارند.

یکی یکی از ساختمان های خوابگاه های دانشگاه ویکتور بابز

این دانشگاه همچنین دارای یک کتابخانه، یک مرکز مطالعات فناوری اطلاعات، یک بخش علوم کامپیوتر و دو آزمایشگاه انفورماتیک پزشکی است. در حال حاضر کتابخانه دانشگاه ویکتور بابز دارای بیش از 182000 جلد کتاب و 31000 جلد ژورنال است.

نمایی نمایی از سرسرای داخل دانشگاه ویکتور بابز

آزمایشگاه آزمایشگاه دانشگاه ویکتور بابز

اپلای و تحصیل در دانشگاه ویکتور بابز رومانی

تحصیل در دانشگاه ویکتور بابز به طور کامل به زبان انگلیسی در طول سه سال اول (دوره پیش بالینی) انجام می شود. با شروع سال چهارم، رشته پزشکی به زبان رومانیایی ارائه می شود، در نتیجه دانشجویان باید بتوانند به زبان رومانیایی صحبت کنند.

هزینه های تحصیل

پزشکی: 6 سال – 7500 یورو در سال

دندانپزشکی: 6 سال – 7500 یورو در سال

داروسازی: 5 سال – 7500 یورو در سال

برای متقاضیان های ساکن در خارج از اتحادیه اروپا، پذیرش بر اساس ارزیابی پرونده های درخواستی که حاوی مدارک عملکرد تحصیلی متقاضیان است، انجام می شود. نمرات زیست شناسی و شیمی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. همچنین متقاضیان باید در پرونده خود مدرک زبان معتبر بین المللی ارائه دهند و یا در آزمون زبان دانشگاه شرکت کنند و نمره قبولی را کسب کنند.

ددلاین برای متقاضیان خارج از اروپا

مهلت اپلای معمولا از اوایل اردیبهشت تا اواخر تیر می باشد که متقاضیان می بایست در سایت فرم پر کرده و مدارک خود را بارگذاری کنند. نتیجه پذیرش معمولا در هفته اول مرداد اعلام می شود.

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن